اسلام ناب


نحوه پیدایش انجمن حجتیه:

مرحوم شیخ محمود (ذاكر زاده) تولایی معروف به شیخ محمود حلبی از اعضای فعال انجمن تبلیغات اسلامی مشهد مأموریت یافت دربارة فرقه بهائیت تحقیق كند. ایشان در سال 1335 اقدام به تشكیل انجمن خیریه حجتیه مهدویه كرد و برخی دو علت برای تأسیس آن عنوان كرده اند:

1.دوست و همكار حلبی به نام سید عباس علوی كه همراه او مأمور برای تحقیق در مورد بهائیت مورد شده بود، جذب بهائیت شده و از مبلغان آنان گشت؛
2. مرحوم
حلبی در سال 32 مدعی بود كه امام زمان ـ علیه السّلام ـ به او امر فرمودند كه گروهی را برای مبارزه با بهائیت تشكیل بدهد. و اصلی ترین و عمده ترین هدفشان، فعالیت های فرهنگی برای پیشگیری از تبلیغ و ترویج بهائیت و منزوی نمودن بهائیان در جامعه و دعوت به دین مبین اسلام بود
.
افكار و عقاید انجمن حجتیه:
1- با توجه به تبصره 2 از ماده دوم كه در سال 1335 تدوین و تصویب شد به هیچ وجه انجمن در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت چون كه دخالت در سیاست زیبنده پیشوایان دینی نیست.
2- مرحوم كلبی تأكید می كرد كه دشمن اصلی اسلام بهائیت است. و امروز تكلیف شرعی و دینی همه ما آن است كه با بهائیت مبارزه كنیم.
3- قبل از امام زمان (عج) هر پرچمی كه بلند شود در ضلالت است و به شكست می انجامد (تمسك به روایات رأیت) باید منتظر بود تا خود حضرت بیایند.
4- تشكیل حكومت خالص در زمان امام مهدی (عج) است: استناد به روایت امام صادق ـ علیه السّلام ـ كه می فرماید: "ما خرج و لا یخرج منا اهل البیت الی قیام قائمنا احد لیدفع ظلما او ینعش حقا الا اصطلمة البلیة و كان قیامه زیادة فی مكر و هنا و شیعتنا".
5- باید گناه و ستم و معصیت به اوج خود برسد تا زمینه قیام آن حضرت فراهم شود و حضرت بیایند.
6- جهاد در دوران غیبت معنا ندارد، گفتار مرحوم حلبی: شیعه می گوید در عصر غیبت امام زمان (عج) جهاد نیست چرا و پاسخ می دهد چون كه حاكم اسلامی باید معصوم باشد مصداق پیدا نكرده است.
7- تقیه را در مقابل مبارزه قرار می دادند و معتقد بودند كه مبارزه هدر دادن نیروهاست.
8- در عصر غیبت تمام مسئولیتها و وظایف یك انسان مسلمان، انتظار است و ندیدن امام معصوم از بزرگترین مصیبت هاست .
9- بهایی ها وجود امام زمان (عج) را منكرند، انجمنی ها آثار وجودی حضرت را نفی می كنند.
10- یكی دیگر از برخوردها و روش های انجمن كه پس از پیروزی انقلاب و حتی هم اكنون به آن دامن می زنند بحث اختلاف شیعه و سنی است.
11- فلسفه را نوعی بدعت و ورود فلسفه یونان را به اسلام از طرح های استعماری می دانند.
12- هر گونه مبارزه با استعمار و استبداد نه تنها سودی ندارد بلكه مایه نیرومندی وپیشرفت بهائیها خواهد و پیوسته این اندیشه را پراكنده می ساختند كه مبارزه با زورمندان و قدرت های جهانی ویژه حضرت مهدی (عج) است و قرآن با صدای رسا اعلام می دارد كه خود را به دست خویش هلاك نكنید. و لا تلقوا بایدیكم الی التهلكه.
13- خود را از علما و فقها، اسلام شناستر، آگاه تر، عالم تر و دلسوزتر برای اسلام می دانستند.
14- رهبر و ولی و حاكم جامعه فقط باید معصوم باشد، عدالت تنها كافی نیست، عصمت هم می خواهد.




طبقه بندی: دین شناسی، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
به اشتراک گذاری:

نوشته شده در تاریخ : شنبه بیست و یکم خردادماه سال 1390 توسط : احمد صادقی