اسلام ناب


سوال:چرا ما شعییان سعی داریم آیه تطهیر را به حضرت علی (علیه السلام) و خانواده اش مربوط کنیم،در حالی که بحث زنان پیامبر و جاهلیت در آن مطرح شده است؟ مگر حضرت علی و خانواده اش پاکیزه نبودند که قرار شده است به واسطه ی این آیه پاکیزه شوند؟
 آیه 33 سوره احزاب:
وَقَرْنَ فِی بُیُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا"
پاسخ:
 به چند جهت مراد از اهل بیت زنان پیامبر(صلی الله علیه و آله) نیستند:
1- قرینه لفظی:از آیه 27 تا آیه 34 سوره احزاب حدوداً 25 مرتبه ضمیر مونث(کنَّ) آورده شده ولی فقط در آیه تطهیر به یکباره لحن عوض شده و با ضمیر مذکر(کُم) آورده شده که قرینه بر مغایرت این دو جا می باشد.
2- سیاق آیات قبلی توبیخ زنان پیامبر(صلی الله علیه و آله) همراه با امر ونهی می باشد و این با خبر از تطهیر زنان پیامبر(صلی الله علیه و آله) سازگاری ندارد و این تناقض گوئی متناسب ساحت خداوند تبارک و تعالی نمی باشد.
3- در صدر آیه فرموده: وَقَرْنَ فِی بُیُوتِكُنَّ  بیت را جمع آورده چون زنان پیامبر متعدد و در خانه های مختلف زندگی میکردند و در آیه تطهیر بیت را مفرد آورد پس منظور از بیت ، خانه خاص ومعروفی است که اهل آن اهل البیتند نه همه خانه ها و اهل آنها .!!!
4- ما قائلیم که آیه تطهیر خود آیه مستقلی می باشد و به خاطر محفوظ ماندن در وسط آیه 33 سوره احزاب قرار گرفته است و اگر بخواهیم آیه تطهیر را برداریم خللی به معنای آیات وارد نمی شود.
5- علاوه بر اینها روایات خیلی زیادی از شیعه و سنی حاکی از این است که مراد زنان پیامبر نیستند.




طبقه بندی: راهنما شناسی، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
به اشتراک گذاری:

نوشته شده در تاریخ : یکشنبه یکم خردادماه سال 1390 توسط : احمد صادقی